søndag den 28. februar 2010

Novellekonkurrencer en masse

Da jeg netop sendte to science fiction noveller ind til en konkurrence, fik jeg lejlighed til at undersøge nettet for flere af den slags muligheder, og der synes lige nu at være en hel del novellekonkurrencer, der lyder ret interessante.

Byens Forlags konkurrence går ud på at skrive en novelle om et terrorangreb på København anno 2010. Handlingen er der ingen krav til og heller ikke stilen, den kan være actionfyldt, romantisk, trist eller lykkelig, så længe kvaliteten bare er i orden. Man kunne skrive om terroristernes overvejelser og udførelse, om efterretningstjenestens opklaring, brandmændendes redningsarbejde, almindelige menneskers reaktioner, hvad som helst. Deadline er den 1. juni, 2010 og der er betaling (5000, 3000, 1000 kr.) til de tre bedste og et større udvalg vil blive udgivet i en antologi. Detaljer her: http://www.byensforlag.dk/

Forlaget Ny Science Fiction modtager fantasynoveller til en antologi og fantasy skal her (heldigvis, kunne jeg sige) fortolkes i den bredeste forstand, hvilket vil sige at både urban fantasy, science fantasy, new weird og magisk realisme også godtages. Deadline er 1. september 2010, flere detaljer her: http://www.nysciencefiction.dk/fantasy.htm

Foreningen for de fantastiske genrer, Fantastik afholder nu også deres årlige novellekonkurrence. Udover at den selvfølgelig skal tilhøre en af de fantastiske/spekulative genrer skal der også indgå et usædvanligt væsen. 2010 er jo biodiversitetsår, ved du nok! Deadline er 1. juni 2010 og her er siden: http://www.fantastik.dk/index.shtml

Det var forhåbentlig en smule god inspiration til at komme i gang med at skrive. Jeg skal i hvert fald helt sikkert skrive et par af disse noveller, når jeg er blevet færdig med min nuværende roadnovel (som i road-movie), om et par tusinde ord.

Ingen kommentarer: