søndag den 21. september 2014

Skrivemaskine


Farvebåndet er indtørret, maskineriet rustent, rammen er af støbejern og tungere end djævlens jernvægte.
Men den skal heller ikke bruges til at skrive på. Vidunderet er det nyeste inventar i mit arsenal af alternative instrumenter. Tænk på den som et alternativt trommesæt med klik og bank og skrald og ding, der illustrerer tekster som denne her:
Jeg jager bogstaverne i maskinen, prikker til dem, skyder dem ned i rækkefølge og mærker teknikken knap nok følge med, ser blækket flyde ud i en lang køre, ser ordene forsvinde for mit orgastiske sind, ser mit eget blæk sprøjte ud over forundrede tilskueres ansigter, ser grådige tunger og ser fremtiden, voldsom og vild og sået af mine frø som ukrudt vedholdende, uundgåeligt og livsnødvendigt.  


Om en uge skal jeg i studiet og sammen med Nicolas Koch-Simms indspille et par numre. Det er poetry slam og drejelire kombineret til noget helt nyt og uforudset. Et eksempel kan ses på videoen her til højre, og jeg glæder mig til at lægge mere musik og poesi frem (omend skrivemaskinen ikke kommer til at være en del af de første numre; jeg må lige have tid til at finde rytmen.)

Ingen kommentarer: