onsdag den 24. december 2014

Jul

Og ferie. Julegaver er ordnet, opgaver til universitetet er afleveret, tilbage står hygge og skriveri i forskellige afskygninger.
Jeg er netop blevet interesseret i de klassiske text adventure-spil fra firserne ("Du står i en mørk korridor. Der ligger en blodig kniv på gulvet. Mod nord og syd er døre til resten af huset. Hvad gør du?") og har også planer om at begynde at programmere sådan et spil/historie. Endnu ved jeg ikke, hvad det skal handle om, men jeg lærer langsomt sproget at kende (Inform 7, hedder det).

For første gang har jeg også fået en julegave fra kulturstyrelsen i form af bibliotekspenge. Det er ganske vist lige godt to år siden, at Skygger fra Oktoberland udkom, men jeg var lidt langsom til at registrere mig (og Kulturstyrelsen var heller ikke helt kvikke), så derfor først nu. Jeg havde ikke regnet med at kunne få del i de penge med bare en enkelt bog og bidrag til et par antologier, men det er så alligevel lykkedes.

Op til juleferien har jeg været i gang med at redigere Mareridt (som jeg har skrevet om tidligere her på bloggen), så de nu snart at klar til at sende ud i færdig form. Jeg har to færdige romaner liggende, som skal redigeres på et tidspunkt hen over vinter/forår, og en digtsamling ligger også og bobler under overfladen.

Og det var vist alt for denne opdatering. Jeg ønsker alle mine dejlige læsere en god jul!

Ingen kommentarer: