fredag den 30. oktober 2015

Kan du skrive en roman på 30 dage?

... er titlen på den nye Skrivefidus, som du kan se lige her:

Anledningen er naturligvis, at i overmorgen er det d. 1. november, hvilket betyder starten på NaNoWriMo, årets månedlange, gale skriveproces, hvor jeg går fra ikke at have en roman til at have en roman.
Hvis du aldrig har hørt om Nano før (usandsynligt, tænker jeg, hvis du læser dette), så kan du få en introduktion i videoen ovenfor. Og har du hørt om det, så håber jeg også, at du glæder dig. Jeg sidder i hvert fald klar her ved mit skrivebord med en opslagstavle fyldt med sedler, dramatiske scener og plot points. I november skal der nok også blive fyldt lidt ekstra kaffe på kanden, og der skal tilbringes ekstra timer i Scrivener. Nano er efterhånden blevet en regulær højtid for mig, og selvom jeg ikke har hele plottet klar til min roman - en overnaturlig slasher af en gyser - så glæder jeg mig som et lille barn til at begynde at skrive og se, hvor den fører mig hen!

Ingen kommentarer: