fredag den 23. oktober 2015

Skrivefidusen: Ny Youtube-serie om skrivehåndværket

Har du lyst til at blive bedre til at skrive?
Selvfølgelig, hvem har ikke det! Derfor har jeg startet en ny serie på Youtube, hvor jeg hver fredag kommer med tips og tricks, gode råd, anbefalinger og skriveøvelser, så du kan udvikle dit forfatterskab.
I den første video gennemgik jeg gyserens litteraturhistorie og talte lidt om, hvordan den bør opfattes som en følelse nærmere end en genre. I denne uge giver jeg tre gode råd til, hvordan man skriver en god gyser:

Følg meget gerne med på Youtube ved at abonnere, hvis du kunne lide denne her video og gerne vil se flere.

I videoen taler jeg om, hvordan man skriver de mest troværdige karakterer, de mest spændende settings og de mest dybt skræmmende monstre. Der er gode råd at hente, hvis du skriver horror og gys, men også hvis du skriver alt muligt andet og bare vil skyde lidt gys ind i din fortælling. Videoen her er også en lille forsmag på min horror-workshop i Odense, som er om bare en uge. Du kan stadig nå at tilmelde dig (men vær hurtig!) lige her: https://www.odensebib.dk/arrangementer/bookeaters-convention-talentcamphorror-skriveworkshop-med-nikolaj-johansen

Det var det for denne gang - god skrivning!

Ingen kommentarer: