fredag den 4. december 2015

Dobbelt op på Skrivefidusen

Jeg fik aldrig skrevet et blogindlæg i sidste uge, og derfor fik jeg heller ikke delt Skrivefidusen, som ellers er smækfyldt med gode og simple råd til at skabe et godt plot. Du får den lige her (men følg hellere med ved at abonnere på Youtube, så får du videoerne direkte):


Der er naturligvis også kommet en video op i dag. Her deler jeg et meget fint citat fra den utroligt produktive sf-forfatter Harlan Ellison. Det handler om en udbredt misforståelse blandt såkaldt almindelige mennesker (ikke-forfattere), som tror, at vi skrivende er en slags troldmænd eller særligt inspirerede individer. Sådan hænger det ikke sammen. Det handler bare om hårdt arbejde. Videon er kort og ideel, hvis du ikke har mere end tre minutter til at blive inspireret til at skrive!


I andre nyheder, så tager jeg i denne weekend et smut til Holstebro for at optræde med Virga på Bookeaters Convention. Kenneth Bøgh Andersen er også programsat, så der er flere grunde til at komme!
Jeg er også blevet færdig med dette års NaNoWriMo, en overnaturlig slasher-roman med arbejdstitlen Kold, kold nat, som endte på 50.200 ord, lige over grænsen. Nu bliver den lagt i skuffen til redigering engang i det nye år. Her i december har jeg også andre redigeringsprojekter at tage fat på, så jeg satser på en produktiv jul i år!

Ingen kommentarer: