torsdag den 31. december 2015

Status på 2015

Så er vi nået til vejs ende i endnu et kalenderår, og jeg tænkte at benytte lejligheden til at tage et lille vu over alt, hvad jeg har lavet som forfatter i de sidste tolv måneder.

Så uden yderligere introduktion kommer her mit skriveår i genrer og tal:

Digte/slams/lyriske tekster
12 færdige (og sikkert nogle, jeg har glemt). Ca. 5.000 ord

Flash fiction
4 færdige, horror. Ca. 3.000 ord.

Noveller:
19 færdige, diverse genrer, Ca. 60.000 ord

Romaner:
1 færdig, horror. Ca. 50.000 ord
1 redigeret/gennemskrevet

Selv har jeg lidt større forhåbninger for 2016 - i forhold til hvor meget tid jeg synes jeg har haft til at skrive, kunne jeg godt have skrevet mere. Det kan man selvfølgelig altid sige, men jeg håber og tror på, at jeg kan blive mere struktureret omkring skriveriet næste år.
Men jeg har naturligvis også lavet andet end at skrive. Jeg har lanceret youtubekanalen SKRIVEFIDUSEN hvor jeg har produceret 13 videoer med gode råd til spirende forfattere.
Jeg har ikke været med i nogen novelleantologier i år (det er vist første gang i mange år), men jeg vender stærkt tilbage næste år, da jeg har fået en novelle antaget til en kommende samling fra det nye forlag Silhuet.
Jeg har igen været med i en teaterproduktion med det Skrå Teater og Teater Momentum som spoken word-kunstner, forestillingen "På skråplan"
Og ikke mindst har jeg været ude at optræde en hel masse med Virga, mit musikalske spoken word-projekt. Vi har optrådt hele to gange i Odense Koncerthus, haft en egen koncert i Uteater Odense, samt spillet masser af andre små steder og gået i studiet for at optage tre numre. Det vil jeg gerne fortsætte med!

Det var alt for denne gang og dette år, jeg håber, du vil følge med til næste år også

Ingen kommentarer: